Služby Enterprise mobility od lokálnych dodávateľov pre nadnárodné korporácie

Mobilný telefón je rovnako ako ďalšie nositeľné zariadenia efektívnym pracovným nástrojom a nevyhnutnou súčasťou virtuálnej kancelárie. Než sa však z neho stane účinný a bezpečný pracovný nástroj, je potrebné prispôsobiť ho potrebám firmy a integrovať do firemného IT prostredia.

Nákup a konfigurácia mobilných zariadení pre firmu s desiatkami až stovkami zamestnancov je pri využití interných zdrojov takmer neriešiteľný problém.

Vybaliť a nastaviť každé zariadenie znamená pre bežné IT oddelenie prácu na niekoľko týždňov. 

Riešením je nájsť globálneho dodávateľa, ktorý ako pridanú hodnotu dokáže služby, ako je predovšetkým podpora používateľov, zaistiť na lokálnej úrovni s ohľadom na jazyk, časové pásmo a pod.

Takýmto dodávateľom je Global Enterprise Mobility Alliance (GEMA), ktorá svoje služby poskytuje prostredníctvom špičkovo technicky vybavených a prozákaznícky orientovaných lokálnych partnerov. Partnerom pre firmy strednej a východnej Európy je brnianska spoločnosť System4u.

Príklad z praxe:

V jednej nadnárodnej korporácii vznikla požiadavka na obmenu telefónov zamestnancov vo všetkých 12 pobočkách rozmiestnených po celom svete. S touto požiadavkou sa materská firma obrátila na GEMA a tá ju rozdelila medzi svojich partnerov podľa lokálneho umiestnenia pobočiek korporácie.

Pobočky v krajinách strednej a východnej Európy, ktorých bolo spolu 5, dostal na starosť český partner, spoločnosť System4u. Treba podotknúť, že na objednanie, nastavenie a odoslanie takmer 500 ks telefónov bola stanovená lehota iba jeden týždeň.

Práca System4u krok za krokom:

  • Objednanie zariadení
  • Prvá konfigurácia z konzoly (EMEI) – ešte pred ich fyzickým prijatím
  • Rozbalenie, nabitie, vloženie SIM 
  • Ďalšie potrebné nastavenia 
  • Nalepenie predného aj zadného krytu s logom firmy
  • Kontrola
  • Vloženie listu, zabalenie, odoslanie koncovému používateľovi

Prvým krokom pre System4u bolo zariadenia objednať a vďaka použitej technológii ich bolo možné začať konfigurovať ešte pred ich fyzickým prijatím. Stačilo poznať len IMEI (International Mobile Equipment Identity), teda jednoznačné číslo telefónu, ktoré od dodávateľa zariadení dostali v System4u už v predstihu. 

Úvodné nastavenie teda prebehlo jednoducho v konzole bez nutnosti mať telefóny fyzicky pri sebe, čo výrazne ušetrilo čas.

Aj tak bolo potrebné koncovým používateľom čo najviac uľahčiť prácu, a tak nezostávalo nič iné, len telefóny vziať naozaj do ruky. Technici v System4u každú škatuľku otvorili, telefón nabili, vložili SIM kartu a vykonali ručne ďalšie nevyhnutné kroky na ich finálne nastavenie. Potom všetko ešte niekoľkokrát prekontrolovali, telefón opäť uložili do škatuľky, zabalili a odoslali už konkrétnemu koncovému používateľovi. 

Súčasťou zásielky bol uvítací list v jazyku krajiny, do ktorej zariadenie putuje. V liste boli nielen podrobne opísané kroky, ktoré predsa len musí používateľ vykonať, ale aj kontakt s telefónnym číslom a e-mailovou adresou technickej podpory v System4u. Kontakt na skutočnú fyzickú osobu, ktorá ihneď pomôže problém vyriešiť, nie na anonymný automat či asistentku. A samozrejme aj v lokálnom jazyku.

Rovnakým spôsobom prebehla konfigurácia všetkých zariadení u ďalších partnerov GEMA a do týždňa od objednania mali všetci firemní používatelia svoje telefóny v plnej prevádzke. 

Primárnou úlohou GEMA a jej členov je uľahčiť firmám cestu k transformácii tradičného pracoviska na digitálne pracovisko a poskytnúť koncovému používateľovi 100 % podporu, a to okamžite a po celý čas životnosti jeho mobilného zariadenia. 

Firma tým získa:

  • efektívne pracujúcich zamestnancov (možnosť práce odkiaľkoľvek a kedykoľvek) 
  • šetrenie zdrojov a zvýšenie produktivity na IT oddelení
  • lepšie a modernejšie služby pre zákazníkov
  • náskok pred konkurenciou 

Mohlo by vás tiež zaujímať